`CEG2131|Computer Architecture I|4|ELG1100|Design a digital computer to execute a given instruction set. Design of digital computers. Register transfer and microoperations. Designing the instruction set, CPU and CPU control. Basic machine language programming. Using pipelines for CPU design. Designing the memory unit. Designing Input-Output subsystem.nCSI2121|Principles of Assembly Language Programming|3|CSI2111|Assembly language fundamentals, addressing modes, number representations, arithmetic and logic instructions, program control instructions, arrayprocessing. Procedures, parameters passing, stack operations and interfacing with high-level language. System functions interrupts, and input/output operations.£CSI2131|File Management|3|CSI2114|Logical and physical view of files. Types of storage. Management of secondary storage. Primary/secondary storage interface. Efficiency of file storage: file compression, internal manipulation and space reallocation. Efficiency of file organization: indexing, B-trees, B+-trees, hashing. Files in multi-user systems: security, reliability, and standard formats for information exchange.ŠELG1500|Introduction au génie électrique et informatique|4||Introduction aux génies électrique et informatique. Circuits en courant continu: lois d'Ohm et de Kirchhoff. Équivalences de sources et de circuits: circuits équivalents de Thévenin et de Norton. Ordinateurs et information. Systèmes d'énumération et codes. Logique combinatoire. Circuits logiques. Représentation des fonctions logiques. Algèbre de Boole. Simplification et réalisation de fonctions logiques. Analyse et conception. Réalisation de circuits combinatoires. Circuits séquentiels de base. Portes et bascules. Analyse et conception de circuits séquentiels. Registres et compteurs.|SEG3510|Concepts avancés en programmation orientée objet|4|SEG3500 ou SEG3710, CSI3717|Approches approfondies pour l'analyse et la conception orientées objet. Cadres et modèles. Conception en vue de la réutilisation. Techniques de programmation avancées. Conception utilisant les bases de données orientées objet et les architectures d'objets distribués. Agents logiciels. Projet.